
Maatschappelijke
campagne
voor ouders
DE OUDERTELEFOON INTRODUCTIECAMPAGNE
Tijdens de Corona lockdown ontwikkelden we voor de Oudertelefoon, een maatschappelijke initiatief voor ouders en opvoeders, de introductiecampagne ‘Zeg het gewoon’. Dankzij de campagne, waarin de schurende en taboedoorbrekende anonieme quotes van opvoeders centraal stonden, kwamen we al snel tussen de oren bij opvoedend Nederland.
VAN BRANDING TOT INTRODUCTIECAMPAGNE WAS IK ALS CREATIVE DIRECTOR BETROKKEN OM DIT INITIATIEF TE POSITIONEREN EN OP EEN SPRAAKMAKENDE MANIER ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN.
VAN BRANDING TOT THEMA CAMPAGNE
De Oudertelefoon is een anonieme hulpdienst zoals de kindertelefoon, maar dan voor papa’s en mama’s die wel een luisterend oor kunnen gebruiken. Best belangrijk, want we lanceerde dit initiatief op het moment dat er onwijs veel druk was op de weerbaarheid en mentale gezondheid van ouders en opvoeders. De heersende Corona regels zorgde voor
☎
een toename in gespannen thuissituaties door de combinatie van het vele thuiswerken, verzorgen en faciliteren van onderwijs.
Om de Oudertelefoon te helpen werkte ik mee met het ontwikkelen van de introductie- campagne: ‘Zeg het gewoon. De Oudertelefoon’.
TELEVISIE COMMERCIAL
ZEG HET GEWOON
Met de campagne moedigen we alle ouders aan om hun frustraties, angsten en onzekerheden omtrent ouderschap niet op te kroppen, maar juist te delen met de Oudertelefoon als het thuis even teveel wordt. We gebruikten hiervoor anonieme quotes van ouders die er geen doekjes om winden. Zo laten we zien dat het geen taboe is om als ouder soms negatieve gedachten
💬
over je kinderen, je partner of jezelf te hebben. Dus schroom niet!
De quotes kwamen tot leven in verschillende media waaronder televisie, radio, (Digital) Out of Home en natuurlijk volop online op verschillende social kanalen waar we de scrollende ouders tegenkomen.
RADIO COMMERCIALS
De impact van de campagne was groot wat niet alleen zorgde voor awareness en vele belletjes, maar ook de nodige PR aandacht.




ZOEK JE EEN MAATSCHAPPELIJKE CREATIEF?
Heb je vragen? Of zoek je een maatschappelijk betrokken creatief die je kan helpen met jouw communicatie uitdaging? Neem gerust eens contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.
Tijdens de Corona lockdown door ontwikkelden we voor de Oudertelefoon, het nieuwe maatschappelijke initiatief voor ouders en opvoeders, hun branding en bedachten we de introductiecampagne ‘Zeg het gewoon’. Waar we met schurende en taboedoorbrekende anonieme quotes van opvoeders al snel tussen de oren van opvoeders nestelden.
Naar post