Posters in de stad voor de maatschappelijke campagne van De Oudertelefoon

Maatschappelijke

campagne

voor ouders

Opdrachtgever: De Oudertelefoon ⬝ Verantwoordelijk bij klant: Rolien Sandelowsky ⬝ Branding >> Bureau: L.O.V.E. ⬝ Designer: Patrick van Haperen ⬝ Campagne >> Bureau: L.O.V.E. ⬝ Strategie: Carlijn Danser, William Gilijamse ⬝ Concept: Robin Stam & Patrick van Haperen ⬝ Art Director: Patrick van Haperen ⬝ Copywriter: Robin Stam ⬝ PR: Denise Cremers ⬝ Illustrator: Hubert Visser (Monsieur Hubert) ⬝ Animator: Erik Post ⬝ Project Manager: Jane van der Wolf ⬝ Radiocommercial & sound: Sounds Like Film ⬝ Componist: Nando Eweg (Sounds Like Film) ⬝ Producer: Jorrit Gerritsen (Sounds Like Film) ⬝ Opdrachtgever: De Oudertelefoon ⬝ Verantwoordelijk bij klant: Rolien Sandelowsky ⬝ Branding >> Bureau: L.O.V.E. ⬝ Designer: Patrick van Haperen ⬝ Campagne >> Bureau: L.O.V.E. ⬝ Strategie: Carlijn Danser, William Gilijamse ⬝ Concept: Robin Stam & Patrick van Haperen ⬝ Art Director: Patrick van Haperen ⬝ Copywriter: Robin Stam ⬝ PR: Denise Cremers ⬝ Illustrator: Hubert Visser (Monsieur Hubert) ⬝ Animator: Erik Post ⬝ Project Manager: Jane van der Wolf ⬝ Radiocommercial & sound: Sounds Like Film ⬝ Componist: Nando Eweg (Sounds Like Film) ⬝ Producer: Jorrit Gerritsen (Sounds Like Film) ⬝ Opdrachtgever: De Oudertelefoon ⬝ Verantwoordelijk bij klant: Rolien Sandelowsky ⬝ Branding >> Bureau: L.O.V.E. ⬝ Designer: Patrick van Haperen ⬝ Campagne >> Bureau: L.O.V.E. ⬝ Strategie: Carlijn Danser, William Gilijamse ⬝ Concept: Robin Stam & Patrick van Haperen ⬝ Art Director: Patrick van Haperen ⬝ Copywriter: Robin Stam ⬝ PR: Denise Cremers ⬝ Illustrator: Hubert Visser (Monsieur Hubert) ⬝ Animator: Erik Post ⬝ Project Manager: Jane van der Wolf ⬝ Radiocommercial & sound: Sounds Like Film ⬝ Componist: Nando Eweg (Sounds Like Film) ⬝ Producer: Jorrit Gerritsen (Sounds Like Film) ⬝

DE OUDERTELEFOON INTRODUCTIECAMPAGNE

Tijdens de Corona lockdown ontwikkelden we voor de Oudertelefoon, een maatschappelijke initiatief voor ouders en opvoeders, de introductiecampagne ‘Zeg het gewoon’. Dankzij de campagne, waarin de schurende en taboedoorbrekende anonieme quotes van opvoeders centraal stonden, kwamen we al snel tussen de oren bij opvoedend Nederland.

 

 

VAN BRANDING TOT INTRODUCTIECAMPAGNE WAS IK ALS CREATIVE DIRECTOR BETROKKEN OM DIT INITIATIEF TE POSITIONEREN EN OP EEN SPRAAKMAKENDE MANIER ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN.

VAN BRANDING TOT THEMA CAMPAGNE

De Oudertelefoon is een anonieme hulpdienst zoals de kindertelefoon, maar dan voor papa’s en mama’s die wel een luisterend oor kunnen gebruiken. Best belangrijk, want we lanceerde dit initiatief op het moment dat er onwijs veel druk was op de weerbaarheid en mentale gezondheid van ouders en opvoeders. De heersende Corona regels zorgde voor

een toename in gespannen thuissituaties door de combinatie van het vele thuiswerken, verzorgen en faciliteren van onderwijs.

Om de Oudertelefoon te helpen werkte ik mee met het ontwikkelen van de introductie- campagne: ‘Zeg het gewoon. De Oudertelefoon’.

TELEVISIE COMMERCIAL

ZEG HET GEWOON

Met de campagne moedigen we alle ouders aan om hun frustraties, angsten en onzekerheden omtrent ouderschap niet op te kroppen, maar juist te delen met de Oudertelefoon als het thuis even teveel wordt. We gebruikten hiervoor anonieme quotes van ouders die er geen doekjes om winden. Zo laten we zien dat het geen taboe is om als ouder soms negatieve gedachten

💬

over je kinderen, je partner of jezelf te hebben. Dus schroom niet!

De quotes kwamen tot leven in verschillende media waaronder televisie, radio, (Digital) Out of Home en natuurlijk volop online op verschillende social kanalen waar we de scrollende ouders tegenkomen.

De impact van de campagne was groot wat niet alleen zorgde voor awareness en vele belletjes, maar ook de nodige PR aandacht.

Abris bij de bushalte voor de maatschappelijke campagne van De Oudertelefoon
Poster met de tekst 'mijn dochter denkt dat het haar schuld is'
Posters in de stad voor maatschappelijke campagne van De Oudertelefoon
Social media posts voor de maatschappelijke campagne van De Oudertelefoon

ZOEK JE EEN MAATSCHAPPELIJKE CREATIEF?

Heb je vragen? Of zoek je een maatschappelijk betrokken creatief die je kan helpen met jouw communicatie uitdaging? Neem gerust eens contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.

📞 💬 +31 6 29 06 47 01
✉️ hi@patrickvanhaperen.nl

De Oudertelefoon

Tijdens de Corona lockdown door ontwikkelden we voor de Oudertelefoon, het nieuwe maatschappelijke initiatief voor ouders en opvoeders, hun branding en bedachten we de introductiecampagne ‘Zeg het gewoon’. Waar we met schurende en taboedoorbrekende anonieme quotes van opvoeders al snel tussen de oren van opvoeders nestelden.

Naar post