Product Introductie campagne Tap for Life van Dopper

Product

Introductie

Dopper

Opdrachtgever: Dopper ⬝ Verantwoordelijk bij klant: Teun van Henten, Roos Spekman, Gijs Timmermans, Matthijs van Leeuwen, Virginia Yanquilevich ⬝ Bureau: Rise ⬝ Production company: Vigics ⬝ Executive Producer: Dwight Groot ⬝ Head of Production: Sophie Victorine ⬝ Producer: Roché Wong ⬝ Production Manager: Vera de Bode ⬝ Post producer: Willem Korsten, Siemen Versloot ⬝ Creatief Directeur: Patrick van Haperen ⬝ Creatie: Luca Shakison, Raphael Kamp, Laura Fransen, Patrick van Haperen ⬝ Regisseur: Luca Shakison ⬝ D.O.P: Sami el Hassani ⬝ Editing: Ian del Angel ⬝ Grading: Fernando Barrientos ⬝ Motion design: David Velt ⬝ VFX supervisor: Siemen Versloot ⬝ Sound design: Robin Overeem (Six Feet High) ⬝ Composer: Gerben Kruijswijk ⬝ Art department: Cheriva Volney ⬝ Set dresser: Eden Goedhuys ⬝ Visagie: Marjam Rajab Opdrachtgever: Dopper ⬝ Verantwoordelijk bij klant: Teun van Henten, Roos Spekman, Gijs Timmermans, Matthijs van Leeuwen, Virginia Yanquilevich ⬝ Bureau: Rise ⬝ Production company: Vigics ⬝ Executive Producer: Dwight Groot ⬝ Head of Production: Sophie Victorine ⬝ Producer: Roché Wong ⬝ Production Manager: Vera de Bode ⬝ Post producer: Willem Korsten, Siemen Versloot ⬝ Creatief Directeur: Patrick van Haperen ⬝ Creatie: Luca Shakison, Raphael Kamp, Laura Fransen, Patrick van Haperen ⬝ Regisseur: Luca Shakison ⬝ D.O.P: Sami el Hassani ⬝ Editing: Ian del Angel ⬝ Grading: Fernando Barrientos ⬝ Motion design: David Velt ⬝ VFX supervisor: Siemen Versloot ⬝ Sound design: Robin Overeem (Six Feet High) ⬝ Composer: Gerben Kruijswijk ⬝ Art department: Cheriva Volney ⬝ Set dresser: Eden Goedhuys ⬝ Visagie: Marjam Rajab Opdrachtgever: Dopper ⬝ Verantwoordelijk bij klant: Teun van Henten, Roos Spekman, Gijs Timmermans, Matthijs van Leeuwen, Virginia Yanquilevich ⬝ Bureau: Rise ⬝ Production company: Vigics ⬝ Executive Producer: Dwight Groot ⬝ Head of Production: Sophie Victorine ⬝ Producer: Roché Wong ⬝ Production Manager: Vera de Bode ⬝ Post producer: Willem Korsten, Siemen Versloot ⬝ Creatief Directeur: Patrick van Haperen ⬝ Creatie: Luca Shakison, Raphael Kamp, Laura Fransen, Patrick van Haperen ⬝ Regisseur: Luca Shakison ⬝ D.O.P: Sami el Hassani ⬝ Editing: Ian del Angel ⬝ Grading: Fernando Barrientos ⬝ Motion design: David Velt ⬝ VFX supervisor: Siemen Versloot ⬝ Sound design: Robin Overeem (Six Feet High) ⬝ Composer: Gerben Kruijswijk ⬝ Art department: Cheriva Volney ⬝ Set dresser: Eden Goedhuys ⬝ Visagie: Marjam Rajab

DOPPER WATERTAP PRODUCTLANCERING CAMPAGNE

De Dopper Water Tap is Dopper’s nieuwste innovatie in de strijd tégen wegwerpplastic en vóór schone oceanen. Een iconisch en smart watertappunt voor bedrijven, scholen, musea & andere organisaties, geheel ontworpen met het oog op gedragsverandering. Voor de productlancering ontwikkelden we de missiegedreven campagne ‘Tap for Life’ voor B2B event tot online campagne.

 

 

ALS CREATIVE DIRECTOR WAS IK VAN STRATEGIE, CONCEPT TOT REALISATIE BETROKKEN OM DIT PRODUCT OP EEN SPRAAKMAKENDE MANIER ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN.

ONLINE COMMERCIAL

VAN BOIlERPLATE TOT THEMA CAMPAGNE

Dopper is al jaren bekend van hun iconische waterfles en missie om drinkwater beschikbaar en oceanen schoon te houden, zonder al dat vervuilende wegwerp micro plastic cq plastic soup. Nou, blijkt het in de praktijk dat wegwerp plastic waterflessen makkelijk verkrijgbaar zijn (Politiek Den Haag, kom op zeg!).

💧

Om hun missie nog meer kracht bij te zetten wilde Dopper ons (ja, jij consument) helpen om het water tappen nog toegankelijker en leuker te maken om zo nog meer positieve gedragsverandering teweeg te brengen. ‘Tromgeroffel’, de Dopper Watertap was geboren.

🌎 Als we zo doorgaan zal in 2040 naar
schatting in totaal 27 miljoen ton plastic
🚨 in onze wateren terechtkomen. 🌊

Een smart B2B water tap om wegwerp plastic in semi-openbare ruimtes tegen te gaan. Wat onderscheidt het? Naast de vele slimme functies, en het iconisch in het oog springend design, is het duurzame en verantwoord ontwerp met als enig doel gedrag te veranderen en te versnellen. Met 200 op maat gemaakte positieve berichten communiceert het met zijn gebruikers (bijv. Werknemers, klanten). Allemaal positieve triggers die motiveren en uitnodigen om water te tappen en/of hun fles te refillen. Het gedrag werd onmiddellijk beloond door de positieve impact individueel als collectief inzichtelijk te maken ‘on the spot’.

Zo’n mooi nieuw wapenfeit verdient natuurlijk een missiegedreven campagne die bedrijven uitnodigt om deel te nemen aan deze positieve gedragsverandering, waardoor bijvullen voor iedereen mogelijk wordt.Met ‘Tap for Life’ als centrale

💧

thema gedachte ontwikkelden we de kapstok voor de gehele lancerings-campagne, contentstrategie en touchpoints van boilerplate, brochure, social media content, partner content, launch event tot online video campagne.

We ontwikkelden ‘Tap for life’ als centrale gedachte. De watertap als slimme innovatie die het is, stelt mensen op een positieve manier in staat om hun (her)vul gedrag te veranderen. Tap voor tap wordt dit gedrag langzaam een gewoonte en water tappen de nieuwe sociale norm voor het leven. Daarnaast is het essentieel voor het leven op onze planeet, en dan vooral onze wateren, als we dat ook écht blijven doen. Het thema fungeerde als kapstok voor de gehele lanceringscampagne, contentstrategie en touchpoints van boilerplate, brochure, social media content, partner content, launch event tot online video campagne.

NATURALIS BIODIVERSITY CENTER

De lancering vond plaats in het Naturalis Biodiversity Center. Een invite-only B2B-evenement genaamd “Tap into a life changing story”, waar we gedurende de avond momentum creëren voor de onthulling. Bezoekers konden zich onderdompelen in de tentoonstelling ‘Leven’ van Naturalis, die een andere dimensie kreeg door middel van een inspirerende audiotour van de beroemde oceanograaf Sylvia Earle. Als afsluiting was er een live Q&A waar Sylvia pleitte voor een echte gedragsverandering met iets eenvoudigs als het tappen van water.

👀

 

🎤

LANCERING PARTNER VIDEOCONTENT

Uiteindelijk zal het gedrag pas echt veranderen en impact hebben als de Dopper Watertap beschikbaar is op drukbezochte locaties in de detailhandel, evenement- en ontmoetingsplaatsen, kantoren, onderwijsinstellingen en musea. Om dit te illustreren, hebben we partners zoals Blooming, Circl (ABN Amro), Jaarbeurs Utrecht, Naturalis, Onemeeting.com, NHL Stenden, Auping, De Bijenkorf en Alfa Accountants betrokken bij de lancering. Zij inspireren de B2B-doelgroep door als eersten “in te tappen” op het verhaal en zelf een Watertap beschikbaar te stellen op hun locatie.

MISSIE EERST

Alles wat we hebben gemaakt, staat uiteindelijk in het teken van de missie: gedragsverandering bewerkstelligen en zo veel mogelijk plastic vermijden. Natuurlijk moet de watertap verkocht worden, maar de belangrijkste doelen zijn niet ingewikkeld als het gaat om “missie eerst”.
 
De Dopper-beweging groeit elke dag en heeft meer impact gekregen met de productlancering en campagne. Van fles tot tap, Dopper kan verandering stimuleren en de Tap for Life call-to-action waarmaken.

TAP FOR LIFE

We hebben al meer heel wat liters water bijgevuld, gezorgd voor kilo’s minder plastic afval, minder wegwerpflessen en minder CO2. Deze impactcijfers groeien exponentieel gedurende de dag. Met elke nieuwe watertap locatie bereiken we steeds samen meer mensen. En elke keer dat er water wordt getapt of een fles wordt bijgevuld, laten we met de interactieve watertap een blijvende indruk achter bij de gebruiker, een moment om onze missie over te brengen en positief gedrag te stimuleren. Sip hooray!

HEB JIJ EEN DUURZAAM PRODUCT?

Zoek je een maatschappelijk betrokken creatief die je kan helpen met de introductie van jouw duurzame product? Neem gerust eens contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken. 

📞 💬 +31 6 29 06 47 01
✉️ hi@patrickvanhaperen.nl

Ander Werk