Freelance
Creative
Director
Klik voor contactPOSITIEVE IMPACT REALISEREN
Als freelance Creative Director bedenk ik concepten voor duurzame merken en organisaties met een maatschappelijk doel.
Of het nou een thematische campagne is, een activatie, PR-stunt, manifest film of social advertising, het doel is altijd om positieve impact te realiseren. Het liefst ben ik direct vanaf het begin betrokken bij het creatieproces en doorloop ik het gehele traject, van strategie en conceptontwikkeling tot de creative begeleiding van de realisatie.
IK GELOOF IN DE KRACHT VAN CREATIVITEIT EN ZET DAT GRAAG IN VOOR MAATSCHAPPELIJKE TOPICS ZOALS KLIMAAT (SDGS), GEZONDHEID, SOCIALE INCLUSIVITEIT (DE&I), POLARISATIE EN VEILIGHEID.
KANSEN
KANSEN
In het woord ‘probleem’ zie ik juist een kans. Om met een creatieve en verrassende oplossing te komen, oplossingen die bijdragen aan morgen. Zoals Attenborough zegt: “De planeet redden is vandaag de dag een communicatie uitdaging”. Een uitdaging waar ik graag mee aan de slag ga.
VERBINDEN
VERBINDEN
Ideeën bedenken is niks anders dan verbinden. Touwtjes aan elkaar knopen tot één relevant big idea. Begrijp je het DNA van een merk en de communicatie uitdaging, dan kan je dit verbinden met culturele, menselijke en wetenschappelijke inzichten. Weet je dan ook nog de juiste mensen eraan te verbinden dan komt een idee echt tot leven.
CAMPAGNE IDEEËN DIE VERBINDEN
Als Creative Director zet ik mijn creativiteit in om mens en planeet vooruit te helpen. Want met goede ideeën hebben we de kans om dingen in beweging te zetten, mensen te verbinden, gedrag te veranderen en zo de wereld een beetje mooier maken.
Met Nederlandse, Surinaamse en Antilliaanse roots, opgegroeid in een eenoudergezin in de Amsterdamse Kolenkitbuurt heb ik van jongs af aan altijd al het idee gehad dat het anders kan. Beter. Rechtvaardiger.
Maar ja wat doe je dan en hoe? Ik hou ik het dicht bij mijzelf als creatief. Dit werk doe ik al eventjes en met altijd een glas halfvol schuif ik, sinds **kuch** 2006, aan tafel bij merken en bureaus als Red Urban, Achtung! Havas Lemz (Voor de rest heb je dan zoiets als LinkedIn). Door de jaren heen maakte ik al veel purpose gedreven campagnes voor goede doelen, culturele of maatschappelijke projecten en ontdekte ik de positieve invloed die creatie kan hebben. Eenmaal freelance in 2018 besefte ik, dat ik de vrijheid had (lees niet werken voor een bureau) om nog meer verbindend werk te maken.
Om mijn kennis te verbreden volgde ik o.a. bij THNK School of Leadership en Cambridge Institute for Sustainability Leadership opleidingen op het gebied van duurzaamheid, circulariteit, Diversiteit, gelijkheid en inclusie. Een ander framework om naar ideeën te kijken en te beoordelen. Niet perfect, maar het is wel weer one level up om als communicatiespecialist nog bewuster voor bureaus en merken met een gedeelde missie ✊🏽🌍 te werken.
Naast dat ik solo werk op project basis of ad interim, werk ik ook in andere samenstellingen. Ik los graag marcom communicatie uitdagingen op met Raphael Kamp mijn vaste copy-writer als creatieve team. Start menig project op met een strateeg. Voeg me bij en/of begeleid een in-house team. Het kan allemaal, zolang het elkaar versterkt en we samen een stapje verder komen in de wereld.
Awards
Jury

IK WERK VOOR SOCIAL ENTERPRISES
Ik werk graag samen met mensen en klanten die goed willen doen. De afgelopen paar jaar heb ik met veel plezier samengewerkt met verschillende reclame-, communicatie- en designbureaus, productie-maatschappijen, maar ook direct in-house bij social enterprises, startups en gevestigde B-corp bedrijven.
1% BIJ 1% DUURZAMER ONDERNEMEN
Perfect is niemand. Ik zeker niet in ieder geval. Maar ik probeer het wel steeds beter te doen. Dit door af te vragen wat de marginal gains’ (1% factor wat dat is? >> zijn waar ik zelf invloed op heb en vandaag, morgen of over 6 maanden kan veranderen. Sommige dingen liggen voor de hand. Zo zoef ik regelmatig met een elektrische deelauto van Mywheels naar afspraken als het niet met de fiets kan. Bij het maken van deze website werd ik juist een handje op weg geholpen. “He, laten we er wel voor zorgen dat beelden qua bestandsgrootte klein blijven en dat je bij een groene hostings partij zit.” Dat is check nu! Op elk gebied in je onderneming kan je zelf dat ene stapje maken. Kies je voor een refurbished smartphone of laptop? En kijk je voor overig inventaris naar nieuw of vind je het op Marktplaats of veilingsite? Zo heb ik ook geen héél kantoor voor mijzelf nodig, liever deel ik die m2’s met anderen. Nu heb ik het alleen nog over de tools, maar qua processen kan ook alles beter. Meer online meeten, een concept bedenken wat groener te produceren is en groenere & inclusievere modellen en crew betrekken. Al die 1%tjes opgeteld, maakt hopelijk veel beter.

BEL ME GERUST
Altijd in voor goede gesprekken en nieuwe connecties. Let’s talk!
