Freelance

Creative

Director

Klik voor contact

POSITIEVE IMPACT REALISEREN

Als freelance Creative Director bedenk ik concepten voor duurzame merken en organisaties met een maatschappelijk doel.
Of het nou een thematische campagne is, een activatie, PR-stunt, manifest film of social advertising, het doel is altijd om positieve impact te realiseren. Het liefst ben ik direct vanaf het begin betrokken bij het creatieproces en doorloop ik het gehele traject, van strategie en conceptontwikkeling tot de creative begeleiding van de realisatie.

Neem contact op

CREATIVITEIT IS HET MIDDEL. VERANDERING HET DOEL. VAN KLIMAAT TOT INCLUSIE: IK MAAK VERHALEN DIE RAKEN EN AANZETTEN.

KANSEN

KANSEN

In het woord ‘probleem’ zie ik juist een kans. Om met een creatieve en verrassende oplossing te komen, oplossingen die bijdragen aan morgen. Zoals Attenborough zegt: “De planeet redden is vandaag de dag een communicatie uitdaging”. Een uitdaging waar ik graag mee aan de slag ga.

 

Contact

VERBINDEN

VERBINDEN

Ideeën bedenken is niks anders dan verbinden. Touwtjes aan elkaar knopen tot één relevant big idea. Begrijp je het DNA van een merk en de communicatie uitdaging, dan kan je dit verbinden met culturele, menselijke en wetenschappelijke inzichten. Weet je dan ook nog de juiste mensen eraan te verbinden dan komt een idee echt tot leven.

 

Contact

Maatschappelijke campagne Stop Fade-out wint Goud bij de Dutch PR Awards 🥇 Lees meer over de caseCreative director nodig van A tot Z? ✊🏽 Vraag beschikbaarheid aan. 🌎F*ck de klimaatverandering!?* Verschijnt 11 november. Klik hier voor pre-order 🌎Maatschappelijk betrokken creatief nodig? 🌱 Vraag hier mijn beschikbaarheid aan. 🌎 Ja, bestel ’m maar vast. Ik schreef mee aan het boek 'F*ck de klimaatverandering' samen met 9 andere dwarskijkers. 🌎Interim? Project based? 🍀 Vraag beschikbaarheid aan. 🌎

CAMPAGNE IDEEËN DIE VERBINDEN

Als Creative Director zet ik mijn creativiteit in om mens en planeet vooruit te helpen. Want met goede ideeën hebben we de kans om dingen in beweging te zetten, mensen te verbinden, gedrag te veranderen en zo de wereld een beetje mooier maken.

Met Nederlandse, Surinaamse en Antilliaanse roots, opgegroeid in een eenoudergezin in de Amsterdamse Kolenkitbuurt heb ik van jongs af aan altijd al het idee gehad dat het anders kan. Beter. Rechtvaardiger.

Maar ja wat doe je dan en hoe? Ik hou ik het dicht bij mijzelf als creatief. Dit werk doe ik al eventjes en met altijd een glas halfvol schuif ik, sinds **kuch** 2006, aan tafel bij merken en bureaus als Red Urban, Achtung! Havas Lemz (Voor de rest heb je dan zoiets als LinkedIn). Door de jaren heen maakte ik al veel purpose gedreven campagnes voor goede doelen, culturele of maatschappelijke projecten en ontdekte ik de positieve invloed die creatie kan hebben. Eenmaal freelance in 2018 besefte ik, dat ik de vrijheid had (lees niet werken voor een bureau) om nog meer verbindend werk te maken.

Om mijn kennis te verbreden volgde ik o.a. bij THNK School of Leadership en Cambridge Institute for Sustainability Leadership opleidingen op het gebied van duurzaamheid, circulariteit, Diversiteit, gelijkheid en inclusie. Een ander framework om naar ideeën te kijken en te beoordelen. Niet perfect, maar het is wel weer one level up om als communicatiespecialist nog bewuster voor bureaus en merken met een gedeelde missie ✊🏽🌍 te werken.

Naast dat ik solo werk op project basis of ad interim, werk ik ook in andere samenstellingen. Ik los graag marcom communicatie uitdagingen op met Raphael Kamp mijn vaste copy-writer als creatieve team. Start menig project op met een strateeg. Voeg me bij en/of begeleid een in-house team. Het kan allemaal, zolang het elkaar versterkt en we samen een stapje verder komen in de wereld.

Opleidingen
Wat
Jaar
Creatives 4 Climate
GREENWASH WATCH PROGRAM
2022
THNK School of Creative Leadership
EXECUTIVE LEADERSHIP PROGRAM THRIVE
2021
University of Cambridge
BUSINESS SUSTAINABILITY MANAGEMENT
2021
Cambridge Judge Business School
CIRCULAR ECONOMY AND SUSTAINABILITY STRATEGIES
2021
Mischief Makers
Creative facilitation program
2019
Behavioural Design Academy
BEHAVIOURAL DESIGNER
2016
Cannes Lions School
LIONS MASTERS OF CREATIVITY
2015
Hyper Island
MASTER
2014
Hallo© Academy for applied creativity
Master
2006

Awards

Jury

1% + 1% DUURZAMER ONDERNEMEN

Niemand is perfect, inclusief ikzelf. Maar ik streef er wel naar om steeds beter te worden. Ik focus op de kleine verbeteringen,
de marginal gains’((klik hier), waar ik zelf invloed op heb en die ik vandaag, morgen of over 6 maanden kan doorvoeren. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een elektrische deelauto van Mywheels als ik niet met de fiets kan reizen. Ook let ik op de bestandsgrootte van de afbeeldingen op deze website en zorg ik ervoor dat ik een groene hostingprovider heb. Op elk aspect van mijn bedrijf kan ik een positieve stap zetten. Kies ik voor een refurbished smartphone of laptop? Zoek ik naar tweedehands meubilair op Marktplaats of een veilingsite? Ik hoef niet per se een groot kantoor voor mezelf te hebben; liever deel ik de ruimte met anderen. Het draait niet alleen om de tools, maar ook om verbetering van processen. Meer online vergaderen, het bedenken van groenere productieconcepten en het betrekken van duurzamere en inclusievere modellen en medewerkers. Al die 1%tjes opgeteld, maakt hopelijk veel beter.

Jennifer hoffman in de campagne voor Vandebron

BEL ME GERUST

Altijd in voor goede gesprekken en nieuwe connecties. Let’s talk!

 

📞 💬 +31 6 29 06 47 01
✉️ hi@patrickvanhaperen.nl

Freelance Creative Director drinkt een kop koffie in een cafe